
Ako na to
1. Výber vhodného zariadenia
Pre výber správneho typu zriadenia máme v ponuke niekoľko druhov vodíkových generátorov pod označením G.
- G110 - 11 článkový, určený pre objem motora do 2500 cm3
- G170 - 17 článkový, pre objem motora do 3200 cm3
- G250 - 25 článkový, pre objem motora do 4200 cm3
2. Výber elektroniky k sadám
Autá hlavne staršie modeli, ktoré nemajú O2 senzor (lambda sondu) a senzor MAP/MAF (ECU) nepotrebujú žiadne doplnkové ovládače. Pri novších veziách tieto ovládače sú potrebné, aby sme dosiahly požadovaný účinok úspory paliva. V našej ponuke nájdete jednoduché zariadenia pre ovládanie O2 senzora, pre ovládanie váhy vzduchu MAP/MAF a tzv. PWM regulátor.
3. Príprava elektrolytu
Ideálnym riešením na prípravu elektrolytu je hydroxid draselný KOH, môžeme použiť aj hydroxid sódny NaOH.
Na prípravu 1 litra elektroytu použijeme destilovanú vodu do ktorého pridáme cca 50 gramov KOH. V zimnom období môžeme koncentrát mierne zvíšiť, alebo pridať 10 - 15% denaturovaný lieh. Takýmto spôsobom nariedený elektrolyt po oživení systému bude odber prúdu HHO generátorom stáli, pomocou pulzného meniča PWM tento spomínaný stav napätia môžeme regulovať a tím aj objem produkcie hho plynu.
Hladinu elektrolytu udržujme v rozmedzí od 1/2 do 3/4 objemu nádržky. Destilovanú vodu dolievame ak klesne hladina elektrolytu v nádržke pod 1/2 objemu v nádržke. Spotreba 1 litra destilovanej vody je cca 1000 km. Výmenu elektrolytu vykonávame po cca 5000 až 6000 km.
Elektrolyt určený pre HHO zariadenie je vysoko zásaditý roztok a preto je potrebné pri manipulácií používať ochranné pomôcky.
4. Inštalácia
V prvom rade musím nájsť vhodné miesto pre bezpečné upevnenie HHO generátora. Vhodným miestom pre umiestnenie HHO generátora je v oblasti nárazníka a chladiča automobilu. Nádržku elektrolytu musíme umiestniť vyšie ako je HHO generátor pre správnu cirkuláciu elektrolytu a hlavne pre lahký prístup kontroly hladiny elktrolytu.
Je potrebné vyvrtať otvor do nasávacieho potrubia za MAP/MAF senzorom, následne osadíme spojku na hadicu pre pripojenie hadice z výstupu nádržky elektrolytu. Pri motoroch s turbodúchadlom, inštaláciu vstupu pre HHO plyn musíme vykonať pred turbodúchadlo.